loading...
علوم آزمایشگاهی 92
خوش آمدگویی...
ورودتون رو به وبلاگ برو بچه های علوم آزمایشگاهی۹۲ یزد خوش آمد میگم...
n.m بازدید : 43 یکشنبه 12 مهر 1394 نظرات (1)
n.m بازدید : 49 شنبه 11 مهر 1394 نظرات (0)
n.m بازدید : 54 دوشنبه 30 شهریور 1394 نظرات (0)

CRP یکی از پروتئینهایی است که در مرحله حاد بیماری در سرم یا پلاسما ظاهر می شود بنابراین جز پروتئینهای فاز حاد یا accute-phase.pro می باشد.
در سال ۱۹۳۰ فرانسیس و همکارانش متوجه شدند که افرادی که مبتلا به پونومونی حاد می گردند سرم آنها قادر است با پلی ساکارید C پنوموکوک ایجاد ذرات رسوبی بنماید به همین دلیل به آن ها پروتئین C می گویند.اما بعدها متوجه شدند که در بیمارانی که التهاب و نکروز بافتی دارند بعد از انتقال خون (به مقدار زیاد) در عرض    ۴۸-۶ ساعت مقدار این پروتئین ۳۰۰۰ مرتبه بیشتر از حد نرمال می شود.پروتئین C نسبت به حرارت مقاومت ندارد،از پلاسنتا عبور نمی کند ، كمپلمان را از مسیر کلاسیک فعال می کند،نقش مهمي در دفاع بدن دارد و در افراد سالم مقدارش بسیار ناچیز است که با روشهای معمولی قابل اندازه گیری نیست.

تست CRP تست بسیار حساس و مهمی برای تشخیص انفارکتوس قلبی است زیرا در طول بیماری C.R.P مثبت است.اگر C.R.P منفی باشد نشان دهنده اینست که هیچ گونه نکروز (ضایعه ) بافتی وجود ندارد اما اگر CRP مثبت شود نشان دهنده ضایعه ماهیچه قلبی است.بعد از درمان مناسب در عرض ۷۲ ساعت در سرم ناپدید می شود.همچنین این تست تست حساس ودقیقی برای تب رماتیسمی است. تست CRP در عفونتهای باکتریایی،ويروسی،تب رماتیسمی ،سرطان ها ،روماتوئید آرتریت و سل مثبت می شود.برای انجام این تست پروتئین C را به خرگوش تزریق می کنند که باعث می شود Anti-CRP بدست آید، آن را روی ذارت لاتکس می گذارند بعد توسط این کمپلکس پروتئین C را در سرم جستجو می کنند.مواد مورد نیاز آزمایش ۸-۲ درجه نگهداری شوند.Anti-CRP و ذرات لاتکس هیچ وقت نباید یخ بزنند.

روش تست:
برای راحت دیدن واکنش از لام زمینه سیاه استفاده می شود.بر روی اسلاید یک قطره سرم بیمار ریخته و یک قطره Anti-CRP که همراه ذرات لاتکس است می ریزیم.با اپلیکاتور مخلوط کرده و ۳-۱ دقیقه روی روتاتور قرار می دهیم و سپس می خوانیم.وجود آگلوتینه نشانه مثبت بودن تست و عدم وجود آن نشانه منفی بودن تست است.

*نکته قابل توجه این است که برای انجام این تست نباید از سرم سرد استفاده کرد و باید آن را حرارت داد زیرا افرادی که جز C1q کمپلمانشان بالاست با ذرات لاتکس ایجاد آگلوتینه می کنند و مثبت کاذب دیده می شود.از پلاسما هم نباید استفاده کرد.بطور کلی برای انجام آزمایشات لاتکس باید سرم را حرارت داد.

n.m بازدید : 37 دوشنبه 30 شهریور 1394 نظرات (0)

  

یک سلام به رنگ باکتری های گرم مثبت،

یک تبریک به قرمزی RBC به شما دوستان آزمایشگاهیم.

امیدوارم گلوکز زندگیتان همیشه High ،

سانتریفیوژ روزگارتان چرخان،

پیشامدهای بدتان Negative ،

سمپلرهای وجودتان بارانی،

کراس مچ دوستی هاتون همیشه سازگار،

PT دشمن هایتان لخته،

ELISAی دلاتون رنگی،

روپوش روحتون همیشه سفید باشه

و

چرخ روزگار همیشه براتون مثل چرخه ی کربس بچرخه!

n.m بازدید : 70 یکشنبه 23 فروردین 1394 نظرات (0)

 

علل تغییر PH

افزایش کاذب: غذاهای گیاهی، نارسائی مزمن کلیوی، عفونت های ادراری، ماندن ادرار، مصرف زیاد مایعات، بیماری های تنفسی همراه با  هیپرونتیلاسیون

کاهش کاذب: غذای گوشتی، دیابت، مصرف ویتامین C ، گرسنگی، دهیدارسیون، بیماری تنفسی همراه با احتباس گاز CO2

 

n.m بازدید : 42 دوشنبه 17 فروردین 1394 نظرات (0)

 

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا و به نقل از ساینس، این اولین باریست که ترمیم غضروف زانو با سلول های بنیادی انسان انجام شده است. این روش با استفاده از یک پروتکل جدید و در شرایط آزمایشگاهی دقیق صورت گرفته است.



در این روش غضروف موش پس از چهار هفته، پنجاه درصد بهبود یافته و پس از 12 هفته سطح غضروف کاملا سالم و طبیعی شده است. تیم تحقیقی اعلام کرده نتایج بسیار امید وار کننده بوده وهیچ یک از موش های مورد آزمایش عوارض جانبی مانند رشد غیر طبیعی را نشان نداده اند

استئوآرتریت یا ساییدگی غضروف زانو یک از مهمترین اشکال آرتروز است.

طبق آخرین آمار، حدود سه چهارم افراد میانسال و سالخورده به آرتروز مبتلا هستند. شایع ترین دردهای ناشی از آرتروز در نواحی زانو، لگن، ستون فقرات و دست دیده می شود

n.m بازدید : 38 شنبه 09 اسفند 1393 نظرات (1)

سلام خدمت همه ی دوستان عزیز. با توجه به این که جلسه اول voiceنداشتیم احتمالاً جزوه با یکسری نواقص احتمالی همراه بوده که من از همه دوستان عذر خواهی میکنم. ولی این جلسه سعی شده تمام مطالب کلاس پوشش داده بشه، امید وارم مورد استفاده شما قرار بگیره...

http://freeupload.ir/hwj4zvhb0zvk/New_Microsoft_Office_Word_Document.docx.html

n.m بازدید : 35 چهارشنبه 06 اسفند 1393 نظرات (0)


شاخص impact factor به شما كمك مي‏كند كه ارزيابي مناسبي از ژورنال بويژه هنگامي كه با ژورنالهايي در زمينه يا رشته مشابه مقايسه مي‏شود داشته باشيد. Impact factor يك ژورنال (به طور مثال x) از تقسيم نمودن تعداد موارد ارجاع به مقالات دو سال گذشته آن ژورنال (x) در سال جاري در تمامي ژورنالها، به تعداد مقالات منتشر شده در ژورنال (x) در بازه دو سال گذشته حاصل مي‏آيد. به طور مثال به روش تعيين impact factor يك ژورنال فرضي در سال 2009 ميلادي توجه كنيد:

  بقیه مطلب  رو در ادامه مطلب بخونید...

 

درباره ما
پیامبر خدا صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم : طالِبُ العِلمِ طالِبُ الرَّحمَةِ ،طالِبُ العِلمِ رُکنُ الإسلامِ ، ویُعطى أجرَهُ مَعَ النَّبِیّینَ ؛ جویاى دانش ، جویاى رحمت است . جوینده دانش رکن اسلام است و پاداشش با پیامبران داده مى‏شود.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 92
  • کل نظرات : 88
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 21
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 34
  • بازدید ماه : 54
  • بازدید سال : 307
  • بازدید کلی : 9,913
  • کدهای اختصاصی